11-25-2010, 02:42 PM
Саопштење поводом извештаја Омбудсмана од 15.новембра 2010. о стању на Институту за онкологију Војводине
Од августа 2009.године широка јавност је преко медија упозната са изузетно забрињавајућом ситуацијом у Институту за онкологију Војводине (ИОВ) где је, према документацији предатој Одбору за здравље и породицу Народне скупштине, као и нашем удружењу, код око 450 иностраних осигураника спроведена радиотерапија на основу међународног Уговора који је неовлашћено потписао директор ове установе са иностраним осигурањем уз високу финансијску надокнаду. Поред наведеног, ИОВ је незаконито примао појединачне пацијенте и из других држава и услуге неовлашћено наплаћивао и на тај начин је листе чекања домаћих болесника повећавао на непримерено дуги рок. Сарадња са страним осигурањем одвијала се уз одобрење Министарства здравља Републике Србије, супротно законским прописима које је управо ово министарство и креирало 2005. године. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/саопстења.хтмл#одбор.онкологија)
С обзиром на чињеницу да у Србији не постоји довољно радиотерапијских капацитета, реализација оваквог Уговора због постојања листа чекања са недопустиво дугим роком има за последицу истовремено укидање права на благовремено лечење болесника од малигних болести за исти толики број домаћих пацијената, грађана Републике Србије, што резултира повећањем превремених смртних исхода.
Наше удружење је јула о.г. упутило отворено писмо Председнику РС Борису Тадићу, Премијеру Мирку Цветковићу и Министру полиције Ивици Даћићу, као и Одбору за здравље и породицу Народне скупштине са захтевом за утврђивање кривичне и материјалне одговорности свих актера који су својим чињењем или пропуштањем довели до наведеног стања. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/саопстења.хтмл#отворено_писмо13јул2010)
Посебно је важно утврђивање одговорности Министра здравља и директора РЗЗО због евентуалног помагања или прећутне сагласности у потписивању и спровођењу горе наведеног међународног уговора од стране директора ИОВ, те да се изврши правна квалификација наведеног поступања, имајући у виду да се ради о рентирању ДЕФИЦИТАРНИХ државних онколошких радиотерапијских капацитета ИОВ страном осигурању упркос постојању недопустиво дугих листа чекања на радиотерапију за домаће болеснике од малигних болести-осигуранике РЗЗО.
У погледу одговорности директора и руководства ИОВ који је неовлашћено тај уговор потписао и реализовао са државним ресурсима и кадровима потребно је утврдити одговорност у погледу постојања кривичног дела злоупотребе службеног положаја из чл. 359, ст.1 и тешког кривичног дела против здравља људи из чл. 259 КЗ Србије, а имајући у виду постојање недопустиво дугих листа чекања на зрачење и трговине истим листама чекања у Институту за онкологију Војводине. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/саопстења.хтмл#дрбокоров22јул)
О напред описаном стању ствари је од септембра 2009. године са више страна био писмено упознат у више наврата Заштитник грађана-омбудсман РС, госп. Саша Јанковић, од кога је тражено да поступи у складу са својим Уставом и законом прописаним надлежностима.
На тражење омбудсмана, наше удружење, као и удружење за заштиту права пацијената Клуб здравље, предало је 5.новембра о.г. наше сугестије за допуну нацрта Препорука које на жалост исти није прихватио.
С обзиром на чињеницу да предметни извештај омбудсмана од 15.11.2010.године (хттп://њњњ.омбудсман.рс/индеџ.пхп/ланг-ср_YУ/активности/саопстења/1161-2010-11-15-12-49-40) у делу ОБРАЗЛОЖЕЊЕ садржи приближно тачно утврђено чињенично стање које је утврдио у проведеном поступку имајући у виду достављену документацију и извршени инспекцијски наџор у ИОВ, дате ПРЕПОРУКЕ нису свеобухватне и не одражавају предходно утврђено чињенично стање из разлога :
- што је изостављена сугестија тужилаштву да поступи у складу са својим надлежностима у конкретном случају,
- да се предметним Извештајем препоручује руководству ИОВ, Секретаријату за здравство АПВ и Министарству здравља да у року 60 дана сами утврде своју одговорност, што нема никаквог смисла јер нико сам себе неће прогласити одговорним за евентуално незаконито поступање у описаном случају, а што се већ иступањем у јавним медијима и показало као тачно. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/ИОВ_одбацује_Омбуд_блиц17.11.2010..хтмл)
Последица таквих пропуста у ПРЕПОРУКАМА је немогућност осигураника РЗЗО који су тешко здравствено и материјално оштећени у описаном конкретном случају због ускраћеног загарантованог права на благовремену и правичну доступност лечења од малигних болести по чл. 45 Закона о здравственом осигурању, да у законом прописаном поступку траже накнаду штете они лично или њихови правни следбеници.
Из напред наведених разлога би Препоруке било неопходно допунити јер би се тиме заштитила ускраћена, а загарантована права осигураника РЗЗО и спречио незаконити допунски рад на ИОВ који у појединачним случајевима траје и до данашњег дана.
Београд, 18.новембар, 2010.
Професор Драгана Јовановић
Професор Зоран Радовановић
Доктори против корупције
Достављено:
-Надлежним органима Републике Србије
Од августа 2009.године широка јавност је преко медија упозната са изузетно забрињавајућом ситуацијом у Институту за онкологију Војводине (ИОВ) где је, према документацији предатој Одбору за здравље и породицу Народне скупштине, као и нашем удружењу, код око 450 иностраних осигураника спроведена радиотерапија на основу међународног Уговора који је неовлашћено потписао директор ове установе са иностраним осигурањем уз високу финансијску надокнаду. Поред наведеног, ИОВ је незаконито примао појединачне пацијенте и из других држава и услуге неовлашћено наплаћивао и на тај начин је листе чекања домаћих болесника повећавао на непримерено дуги рок. Сарадња са страним осигурањем одвијала се уз одобрење Министарства здравља Републике Србије, супротно законским прописима које је управо ово министарство и креирало 2005. године. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/саопстења.хтмл#одбор.онкологија)
С обзиром на чињеницу да у Србији не постоји довољно радиотерапијских капацитета, реализација оваквог Уговора због постојања листа чекања са недопустиво дугим роком има за последицу истовремено укидање права на благовремено лечење болесника од малигних болести за исти толики број домаћих пацијената, грађана Републике Србије, што резултира повећањем превремених смртних исхода.
Наше удружење је јула о.г. упутило отворено писмо Председнику РС Борису Тадићу, Премијеру Мирку Цветковићу и Министру полиције Ивици Даћићу, као и Одбору за здравље и породицу Народне скупштине са захтевом за утврђивање кривичне и материјалне одговорности свих актера који су својим чињењем или пропуштањем довели до наведеног стања. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/саопстења.хтмл#отворено_писмо13јул2010)
Посебно је важно утврђивање одговорности Министра здравља и директора РЗЗО због евентуалног помагања или прећутне сагласности у потписивању и спровођењу горе наведеног међународног уговора од стране директора ИОВ, те да се изврши правна квалификација наведеног поступања, имајући у виду да се ради о рентирању ДЕФИЦИТАРНИХ државних онколошких радиотерапијских капацитета ИОВ страном осигурању упркос постојању недопустиво дугих листа чекања на радиотерапију за домаће болеснике од малигних болести-осигуранике РЗЗО.
У погледу одговорности директора и руководства ИОВ који је неовлашћено тај уговор потписао и реализовао са државним ресурсима и кадровима потребно је утврдити одговорност у погледу постојања кривичног дела злоупотребе службеног положаја из чл. 359, ст.1 и тешког кривичног дела против здравља људи из чл. 259 КЗ Србије, а имајући у виду постојање недопустиво дугих листа чекања на зрачење и трговине истим листама чекања у Институту за онкологију Војводине. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/саопстења.хтмл#дрбокоров22јул)
О напред описаном стању ствари је од септембра 2009. године са више страна био писмено упознат у више наврата Заштитник грађана-омбудсман РС, госп. Саша Јанковић, од кога је тражено да поступи у складу са својим Уставом и законом прописаним надлежностима.
На тражење омбудсмана, наше удружење, као и удружење за заштиту права пацијената Клуб здравље, предало је 5.новембра о.г. наше сугестије за допуну нацрта Препорука које на жалост исти није прихватио.
С обзиром на чињеницу да предметни извештај омбудсмана од 15.11.2010.године (хттп://њњњ.омбудсман.рс/индеџ.пхп/ланг-ср_YУ/активности/саопстења/1161-2010-11-15-12-49-40) у делу ОБРАЗЛОЖЕЊЕ садржи приближно тачно утврђено чињенично стање које је утврдио у проведеном поступку имајући у виду достављену документацију и извршени инспекцијски наџор у ИОВ, дате ПРЕПОРУКЕ нису свеобухватне и не одражавају предходно утврђено чињенично стање из разлога :
- што је изостављена сугестија тужилаштву да поступи у складу са својим надлежностима у конкретном случају,
- да се предметним Извештајем препоручује руководству ИОВ, Секретаријату за здравство АПВ и Министарству здравља да у року 60 дана сами утврде своју одговорност, што нема никаквог смисла јер нико сам себе неће прогласити одговорним за евентуално незаконито поступање у описаном случају, а што се већ иступањем у јавним медијима и показало као тачно. (хттп://њњњ.хеалтхцареантицорруптион.орг/ИОВ_одбацује_Омбуд_блиц17.11.2010..хтмл)
Последица таквих пропуста у ПРЕПОРУКАМА је немогућност осигураника РЗЗО који су тешко здравствено и материјално оштећени у описаном конкретном случају због ускраћеног загарантованог права на благовремену и правичну доступност лечења од малигних болести по чл. 45 Закона о здравственом осигурању, да у законом прописаном поступку траже накнаду штете они лично или њихови правни следбеници.
Из напред наведених разлога би Препоруке било неопходно допунити јер би се тиме заштитила ускраћена, а загарантована права осигураника РЗЗО и спречио незаконити допунски рад на ИОВ који у појединачним случајевима траје и до данашњег дана.
Београд, 18.новембар, 2010.
Професор Драгана Јовановић
Професор Зоран Радовановић
Доктори против корупције
Достављено:
-Надлежним органима Републике Србије